VELIKA KAO DIJETE Legenda o Narcisu... - VELIKA KAO DIJETE - Blog.hrVELIKA KAO DIJETE

četvrtak, 04.01.2007. ♥

♥ Legenda o Narcisu...

Bijaše legenda o Narcisu, lijepom mladiću koji je svakog dana promatrao svoju ljepotu u jezeru. Bio je toliko opčinjen samim sobom da je jednog dana upao u jezero i utopio se. Na mjestu gdje je pao, niknuo je cvijet, kojeg su prozvali narcisom.
No, Oscar Wilde nije tako završavao svoju pripovijest.
On je pripovijedao, kako su, kada je Narcis umro, došle oreade, gorske vile i vidjele da se jezero pretvorilo od slatkovodna jezera u vrč slanih suza.
- Zašto plačeš? - upitahu oreade.
- Oplakujem Narcisa - reče jezero.
- Ah, ne čudi nas što oplakuješ Narcisa - nastaviše one. - Konačno, unatoč tome što smi mi stalno trčale za njim po šumi, ti si jedino imao priliku da izbliza promatraš njegovu ljepotu.
- A Narcis je bio lijep? - upita jezero.
- Tko bi to bolje od tebe mogao znati? - odgovoriše iznenađene oreade.
- Naposljetku, o tvoje se obale svakog dana naslanjao.
Na trenutak je jezero zašutjelo. Konačno reče:
- Oplakujem Narcisa jer sam mogao, svaki puta kada bi legao na moje obale, u dubini njegovih očiju vidjeti kako se oslikava moja vlastita ljepota.
Oscar Wilde

Ova priča mi se posebno svidjela. Zastala sam i razmišljala o nama, o svim trenutcima kada smo se ponašali kao Narcis ili kao jezero. Ne smijemo se zavaravati: imamo mi na svijetu i Narcisa i jezera. Jesmo li se upitali: ˝Dragi Bože, jesam li ja sebe prepoznao u Narcisu ili jezeru?˝ Sami ćete pronaći odgovor, duboko u sebi.

Ja ne želim biti Narcis ili jezero! Želim živjeti, udahnuti punim plućima jer sam sretna. Ne želim biti puki slijepac na životnom putu. Ne dopuštama da život prolazi pokraj mene. U malim stvarima se krije neizmjerna sreća. Trebamo ju otkriti. Ne smijemo biti tašti jer nas taština uništava. Džaba nam život ako ga ne živimo. To nije lako. Ponekad smo na rubu provalije, na rubu bezdana. Ne smijemo se predati. Dok ima nade, bit će i nas. Ne zaboravite: bez nas, bez Tebe, ovaj svijet ne bio ovakav kakav jest; neponovljiv i jedinstven.

♥ 22:10 ♥ komentari (15) ♥ printLegenda o Narcisu...

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.